Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af hjemmesiden. Ved at fortsætte med at bruge siden, accepterer du vores betingelser.

 

Om virksomheden

GripGrab er et high-end brand i den europæiske cykelindustri med salg via over 1000 forhandlere både online og offline. Vi består af et dedikeret og passioneret team, som arbejder for den samme mission hver dag: At få flere mennesker til at opleve de positive effekter som cykling har på både krop og sjæl.

GripGrab er en international virksomhed og udgør det primære selskab i en koncern med fire datterselskaber og cirka 40 medarbejdere i seks forskellige lande. Knapt halvdelen af medarbejderne arbejder fra det danske hovedkontor.

Siden den spæde start i år 2000 har vi været Gazellevirksomhed fem år i træk og ambitionen er fortsat stabil, høj vækst og udvikling.

Virksomheden har til huse i indbydende, lyse lokaler der emmer af, og understøtter passionen for cykling. Miljøet er roligt og med et dedikeret fokus på, at nå i mål. Der er en uformel, afslappet og humoristisk omgangstone og et godt sammenhold. Det er meget sigende for kulturen, at de fleste medarbejdere cykler til arbejde og prioriterer at mødes og spise frokost sammen hver dag.

De fleste medarbejdere er aktive sportsudøvere med en passioneret tilgang til produkterne. Miljøet er således med stor fokus på og passion for cykling og en aktiv og sund livsstil.

Læs mere på www.gripgrab.com

Stillingsbeskrivelse

GripGrab udgør det primære selskab i en mindre familieejet koncern. Du får det overordnede ansvar for koncernens økonomiafdeling, der foruden GripGrab tæller to danske selskaber og et udenlandsk datterselskab. Økonomiafdelingen består som udgangspunkt af dig, en regnskabschef, samt en bogholder.

Du vil referere til koncerndirektøren, indgå i tæt samarbejde med GripGrab’s CEO og deltage på bestyrelsesmøder som sparringspartner og referent.

Vi er en vækstvirksomhed med store ambitioner. Derfor har vi brug for en fagligt stærk og bundsolid økonomichef, som formår at bevæge sig i perspektiv, og som samtidig bidrager med detaljen efter behov. Du har altså det store overblik, men er ikke bange for at være hands-on.

Du får en selvstændig og central rolle, hvor du kan forvente en udfordrende hverdag med ansvar for – og deltagelse i - mange forskellige udviklings- og driftsopgaver.

Du sikrer velfungerende processer på økonomiområdet og har fokus på at skabe en økonomiafdeling, der udgør et solidt fundament for virksomhedens vækstambition.

Du ser naturligt nye og mere effektive måder at gøre tingene på og det motiverer dig at optimere på effektivitet og omkostninger. Samtidigt er du bevidst om, at økonomiafdelingen er såvel en intern servicefunktion, som en væsentlig bidragyder til kundetilfredsheden.

Du har betydelig hands-on erfaring og flair for IT, og tænker IT og procesoptimering som to sider af samme sag. Hjertet i virksomhedens økonomiafdeling er MS Dynamics NAV/TRIMIT med Continia add-on’s og Power BI som rapporteringsværktøj. Det er virksomhedens ambition, at alle processer bliver understøttet af effektive IT systemer.

Dine opgaver bliver hovedsageligt:

  • Ledelse og udvikling af økonomiafdelingen
  • Procesoptimering indenfor økonomi og administration
  • Månedsrapportering til direktion og bestyrelse
  • Sparringspartner for direktionen og referent for bestyrelsen
  • Hands-on løsning af komplekse økonomiopgaver
  • Optimering af forecast og rapportering
  • Udvikling af KPI’er og opfølgning på disse
  • Kontakt og forhandling med revisor, bank, forsikring mv.
  • HR relaterede opgaver, herunder kontrakter mv.

Du trives i en mindre organisation, hvor man arbejder sammen og yder en ekstra indsats, hvor det måtte være påkrævet. Du hviler i din faglighed og har en robust og vedholdende, men ikke egenrådig tilgang til dine opgaver.

Du har drive og analytisk sans og kan sætte dig ind i og løse komplekse problemstillinger. Du er en jordnær, men effektiv type, der tager ansvar og leverer på et højt niveau. Du har evnen til at udvise entusiasme - både i forhold til dit fag – og i forhold til virksomhedens produkter. Vi brænder for det vi laver.

Du har en empatisk og imødekommende tilgang til mennesker og evnen til på en god måde, at kommunikere med forskellige persontyper. Du har evnen til at tilpasse din kommunikation til modtager og du hviler så godt i dig selv, at du naturligt viser overskud.

Vi arbejder alle ud fra devisen om frihed under ansvar og med en høj grad af gensidig fleksibilitet. Af hensyn til holdånden ønsker vi at alle medarbejdere har primær base på kontoret, men du tilrettelægger selv din arbejdsdag og kan arbejde hjemmefra efter behov.

Du får mulighed for at kombinere dine allerede gode kompetencer indenfor regnskab, rapportering, IT og drift med din lyst og evne til at engagere dig og gøre en forskel, ved at skabe en økonomiafdeling, der bliver fundamentet for virksomhedens vækstambition.

Uddannelse

Du har formentlig en HD-R og en CMA eller tilsvarende uddannelse.

Du er meget fagligt stærk og har god, generel forretningsforståelse.

Du har flere års erfaring fra en lignende stilling, og du trives i en bred stilling, hvor du kan bidrage til fortsat vækst.

Du kommer måske fra en stilling som regnskabschef eller controller, og søger udfordringer på næste niveau.

Sprog

Koncernsprogene er dansk og engelsk og det er nødvendigt at du taler og skriver begge sprog på et godt niveau. Du vil have såvel mundtlig som skriftlig dialog med udenlandske medarbejdere og partnere.

IT

Du har betydelig hands-on erfaring og flair for IT, og tænker IT og procesoptimering som to sider af samme sag.

Hjertet i virksomhedens økonomiafdeling er MS Dynamics NAV/TRIMIT med Continia add-on’s og Power BI som rapporteringsværktøj.

Du har flere års personlig, hands-on erfaring med Dynamics NAV.

Tiltrædelse

Vi ser gerne, at du kan starte hurtigt, men venter naturligvis gerne på den rette person.

Vi kalder løbende til samtale på stillingen.

Kontakt os og hør, hvordan du passer ind.

Løn

God løn efter kvalifikationer.

Frokostordning, træningsfaciliteter, bad og omklædning samt fleksible arbejdsvilkår

Reference

anl/Økonomichef Skovlunde

Send din ansøgning til:

Jobmægleren ApS, Att: Anette Laursen

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Tel: 70272922

Vi glæder os til at høre fra dig !